Bär. Ein Zeitzeuge erzählt Dokumentarisches Objekttheater • in deutscher Lautsprache • 45 Minuten
Wenn ein Teddy über 100 Jahre alt ist, dann haben seine Augen schon sehr viel gesehen. Dann sind seine Arme vom vielen Trösten mit Flicken übersät. Ein solcher Teddy ist »Bärchen«. Er war in sehr schönen und in sehr schlimmen Momenten dabei, zum Beispiel, als die Wände wegen der Bomben wackelten. Oder als Irenes Großmutter deportiert wurde. Bärchen hat das alles erlebt. Bisher hat er zugehört, jetzt redet er selbst. Dokumentarisches Objekttheater zur Verfolgung während der NS-Diktatur und über die generationsübergreifende Weitergabe traumatischer Erfahrungen, erzählt aus der Sicht eines Teddybären.
Nach der Biografie von Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Konzept, Performance: Josephine Hock Regie: Hannes Kapsch Konzept, Szenografie, Kostüme: Luise Ehrenwerth Musik: N. N. Puppenbau: Verena Waldmüller Dramaturgie: Tim Sandweg
Gefördert von: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.
To bear witness
Documentary object theater • in German spoken language • 45 minutes • 7 € (Children), 5 € (Groups with JKS voucher), 5.50 € (Groups without JKS Voucer), 10 € (Adults), Reduced Price 9 € (Adults)
When a teddy bear is over 100 years old, his eyes have already seen a whole lot. After all, his arms are all covered with patches from giving so many hugs. This teddy bear is named Bärchen. He has already seen very beautiful and very awful moments, for example, when the walls shook because of the bombs. Or when Irene’s grandmother was deported. Bärchen experienced all of that. Up until now, he has just listened, but now he is going to speak for himself. A piece of documentary object theater about persecution during the National Socialist dictatorship and about the intergenerational passing on of traumatic experiences, told from the point of view of a teddy bear.
Based on a biography from Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Concept, performance: Josephine Hock Direction: Hannes Kapsch Concept, scenography, costumes: Luise Ehrenwerth Music: N. N. Puppet design: Verena Waldmüller Dramaturgy: Tim Sandweg Concept Theater pedagogical information material and workshop: Iven Hoppe, Susann Tamoszus Funded by: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.
Ausverkauft. Restkarten ggfs. an der Abend- bzw. Tageskasse verfügbar.
Nach der Biografie von Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Konzept, Performance: Josephine Hock Regie: Hannes Kapsch Konzept, Szenografie, Kostüme: Luise Ehrenwerth Musik: N. N. Puppenbau: Verena Waldmüller Dramaturgie: Tim Sandweg
Gefördert von: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.
To bear witness
Documentary object theater • in German spoken language • 45 minutes • 7 € (Children), 5 € (Groups with JKS voucher), 5.50 € (Groups without JKS Voucer), 10 € (Adults), Reduced Price 9 € (Adults)
When a teddy bear is over 100 years old, his eyes have already seen a whole lot. After all, his arms are all covered with patches from giving so many hugs. This teddy bear is named Bärchen. He has already seen very beautiful and very awful moments, for example, when the walls shook because of the bombs. Or when Irene’s grandmother was deported. Bärchen experienced all of that. Up until now, he has just listened, but now he is going to speak for himself. A piece of documentary object theater about persecution during the National Socialist dictatorship and about the intergenerational passing on of traumatic experiences, told from the point of view of a teddy bear.
Based on a biography from Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Concept, performance: Josephine Hock Direction: Hannes Kapsch Concept, scenography, costumes: Luise Ehrenwerth Music: N. N. Puppet design: Verena Waldmüller Dramaturgy: Tim Sandweg Concept Theater pedagogical information material and workshop: Iven Hoppe, Susann Tamoszus Funded by: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.
Nach der Biografie von Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Konzept, Performance: Josephine Hock Regie: Hannes Kapsch Konzept, Szenografie, Kostüme: Luise Ehrenwerth Musik: N. N. Puppenbau: Verena Waldmüller Dramaturgie: Tim Sandweg
Gefördert von: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.
To bear witness
Documentary object theater • in German spoken language • 45 minutes • 7 € (Children), 5 € (Groups with JKS voucher), 5.50 € (Groups without JKS Voucer), 10 € (Adults), Reduced Price 9 € (Adults)
When a teddy bear is over 100 years old, his eyes have already seen a whole lot. After all, his arms are all covered with patches from giving so many hugs. This teddy bear is named Bärchen. He has already seen very beautiful and very awful moments, for example, when the walls shook because of the bombs. Or when Irene’s grandmother was deported. Bärchen experienced all of that. Up until now, he has just listened, but now he is going to speak for himself. A piece of documentary object theater about persecution during the National Socialist dictatorship and about the intergenerational passing on of traumatic experiences, told from the point of view of a teddy bear.
Based on a biography from Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Concept, performance: Josephine Hock Direction: Hannes Kapsch Concept, scenography, costumes: Luise Ehrenwerth Music: N. N. Puppet design: Verena Waldmüller Dramaturgy: Tim Sandweg Concept Theater pedagogical information material and workshop: Iven Hoppe, Susann Tamoszus Funded by: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.
Nach der Biografie von Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Konzept, Performance: Josephine Hock Regie: Hannes Kapsch Konzept, Szenografie, Kostüme: Luise Ehrenwerth Musik: N. N. Puppenbau: Verena Waldmüller Dramaturgie: Tim Sandweg
Gefördert von: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.
To bear witness
Documentary object theater • in German spoken language • 45 minutes • 7 € (Children), 5 € (Groups with JKS voucher), 5.50 € (Groups without JKS Voucer), 10 € (Adults), Reduced Price 9 € (Adults)
When a teddy bear is over 100 years old, his eyes have already seen a whole lot. After all, his arms are all covered with patches from giving so many hugs. This teddy bear is named Bärchen. He has already seen very beautiful and very awful moments, for example, when the walls shook because of the bombs. Or when Irene’s grandmother was deported. Bärchen experienced all of that. Up until now, he has just listened, but now he is going to speak for himself. A piece of documentary object theater about persecution during the National Socialist dictatorship and about the intergenerational passing on of traumatic experiences, told from the point of view of a teddy bear.
Based on a biography from Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Concept, performance: Josephine Hock Direction: Hannes Kapsch Concept, scenography, costumes: Luise Ehrenwerth Music: N. N. Puppet design: Verena Waldmüller Dramaturgy: Tim Sandweg Concept Theater pedagogical information material and workshop: Iven Hoppe, Susann Tamoszus Funded by: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.
Nach der Biografie von Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Konzept, Performance: Josephine Hock Regie: Hannes Kapsch Konzept, Szenografie, Kostüme: Luise Ehrenwerth Musik: N. N. Puppenbau: Verena Waldmüller Dramaturgie: Tim Sandweg
Gefördert von: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.
To bear witness
Documentary object theater • in German spoken language • 45 minutes • 7 € (Children), 5 € (Groups with JKS voucher), 5.50 € (Groups without JKS Voucer), 10 € (Adults), Reduced Price 9 € (Adults)
When a teddy bear is over 100 years old, his eyes have already seen a whole lot. After all, his arms are all covered with patches from giving so many hugs. This teddy bear is named Bärchen. He has already seen very beautiful and very awful moments, for example, when the walls shook because of the bombs. Or when Irene’s grandmother was deported. Bärchen experienced all of that. Up until now, he has just listened, but now he is going to speak for himself. A piece of documentary object theater about persecution during the National Socialist dictatorship and about the intergenerational passing on of traumatic experiences, told from the point of view of a teddy bear.
Based on a biography from Irene Grumach Shirun, aufgeschrieben von Jill Levenfeld Concept, performance: Josephine Hock Direction: Hannes Kapsch Concept, scenography, costumes: Luise Ehrenwerth Music: N. N. Puppet design: Verena Waldmüller Dramaturgy: Tim Sandweg Concept Theater pedagogical information material and workshop: Iven Hoppe, Susann Tamoszus Funded by: Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt Die Konzeption für die Inszenierung entstand im Rahmen des Projektes »Hakara - Transgenerationalem Trauma begegnen« von AMCHA Deutschland e. V. und wurde vom Auswärtigen Amt gefördert.