Moderierter Deutsch Französischer Liederabend - Sandra Urba & Marie Heeschen
Sunday, 4/27/2025 at 5:00 PM
Moderierter Deutsch Französischer Liederabend - Sandra Urba & Marie Heeschen
Sunday, 4/27/2025
at 5:00 PM
The following text was automatically translated.
Show original
Show translation
Stimmliche und instrumentale Frauen-Power:
Sandra Urba ist eine gefragte Pianistin für Solo- und Kammermusikkonzerte. Zur Zeit ist sie Dozentin an der "Emmerich-Smola-Musikschule" und Musikakademie der Stadt Kaiserslautern.
Marie Heeschen zieht ihr Publikum mit ihrer sinnlichen und gleichzeitig wandlungsfähigen Stimme in den Bann. Ihre spielfreudig natürliche Bühnenpräsenz stellt die junge Sopranistin seit 2016 als festes Ensemblemitglied am Theater Bonn unter Beweis.
Die beiden talentierten Musikerinnen unterhalten das Publikum mit einem deutsch-französichen Abendprogramm.
Sandra Urba:
Es ist das tiefgründige Verständnis für die Musik, ihre starke Bühnenpräsenz und die präzise Art ihres Spiels, die Sandra Urba in die Riege der erfolgreichen Nachwuchspianisten hebt. Ihre musikalische Ausdrucksstärke ist erfrischend temperamentvoll, sehr feinsinnig und besticht durch Leichtigkeit und Transparenz. Sie überzeugt mit Interpretationen, die frei sind von Eitelkeit.
Sandra Urba erzielte viele Preise bei nationalen und internationalen Klavierwettbewerben und erhielt zahlreiche Auszeichnungen und Förderpreise u.a. den Ibach-Preis, den Preis der Deutschen Stiftung Musikleben, den Förderpreis der Werner Richard - Dr. Carl Dörken-Stiftung. Sie war ebenfalls Stipendiatin der Oscar und Vera Ritter-Stiftung in Hamburg, der Anna Ruths-Stiftung in Frankfurt am Main, erhielt zweimal den Preis der Ottilie Selbach-Redslob-Stiftung in Berlin und war im Förderprogramm der Stiftung „Yehudi Menuhin - LiveMusicNow e.V.“
Sie ist eine gefragte Pianistin für Solo- und Kammermusikkonzerte. So trat sie in renommierten Konzerthäusern auf, wie z.B. in der Düsseldorfer Tonhalle, Kölner Philharmonie, Historischen Stadthalle Wuppertal, im Schumann Haus in Leipzig, Sendesaal Bremen, Erholungshaus Leverkusen und im Zeughaus Neuss. Als Solistin wurde sie von Orchestern wie den Bochumer Symphonikern, der Landeskapelle Altenburg/Thüringen, dem Philharmonischen Orchester Bacau, Kammerorchester Neuss und dem Orchester des Pfalztheaters Kaiserslautern eingeladen.
Als Kammermusikerin arbeitete Urba mit renommierten Musikern wie Matthias Buchholz, Andra Darzins und dem Eldering Ensemble. Bereichert wird ihr breitgefächertes Repertoire auch durch Konzerte im Fach Liedgestaltung mit ihrer Duo Partnerin Marie Heeschen.
2013 erschien Sandra Urbas Debut CD mit Werken von Schumann, sowie eine Kammermusik CD mit Klaviertrios von Beethoven, Spohr und Mendelssohn beim Label Genuin im Jahr 2018.Darüber hinaus hat sie live- Sendungen für den WDR3, Deutschlandfunk und SWR2 aufgenommen.
Bis 2020 unterrichtete sie Klavier an der Hochschule für Musik Detmold, sowie an der Universität Paderborn. Zur Zeit ist sie Dozentin an der Emmerich-Smola-Musikschule und Musikakademie der Stadt Kaiserslautern.
Geboren in eine Musikerfamilie, absolvierte Sandra Urba ihre Studien bei Anatol Ugorski, Alfredo Perl, Jacob Leuschner und Pavel Gililov. 2015 schloss sie ihr Konzertexamen mit Auszeichnung an der Hochschule für Musik und Tanz Köln ab. Zahlreiche Meisterkurse ergänzten ihre musikalische Ausbildung, u.a. bei Mikhail Voskresensky, Homero Francesch, Arie Vardi, Victor Merzhanov, Dmitry Bashkirov und Andras Schiff.
Marie Heeschen:
Stimmliche und szenische Frauen-Power: Marie Heeschen.
Opernwelt, Januar 2020
Marie Heeschen zieht ihr Publikum mit ihrer sinnlich fließenden und gleichzeitig wandlungsfähigen Stimme in den Bann. Ihre spielfreudig natürliche Bühnenpräsenz stellt die junge Sopranistin seit 2016 als festes Ensemblemitglied am Theater
Bonn unter Beweis, wo sie in Partien wie Atalanta (Xerxes), Poppea (Agrippina), Valencienne (Die lustige Witwe), Susanna (Le Nozze di Figaro), Marzelline (Fidelio), Clorinde (La Cenerentola) oder Oscar (Un ballo di maschera) reüssierte. Auch in der Rolle als stimmgewandt-exaltierte Tussy in Jonathan Doves Oper Marx in London war die gebürtige Hamburgerin dort zu erleben, was international ein begeistertes Presse-Echo hervorrief. In der Saison 2023/24 steht Marie Heeschen am
Theater Bonn als Ninetta (Die Liebe zu den drei Orangen) sowie am Stadttheater Klagenfurt als Adele (Die Fledermaus) auf der Bühne.
Der vielseitigen und neugierigen Sängerin liegen neben der Oper aber auch andere Genres am Herzen. Mit ihrem mit zwei Violinen und Basso Continuo besetzten Ensemble Paper Kite widmet sich Marie Heeschen dem weniger bekannten
Kantatenrepertoire des deutschen und italienischen Barocks. Das für seinen kammermusikalischen Geist und fein ausbalancierten Klang geschätzte Ensemble wurde 2013 mit dem Biagio-Marini-Preis ausgezeichnet und hat bei Coviello
Classics inzwischen zwei CDs vorgelegt: Auf felice un tempo erklingen neben einer Weltersteinspielung von Giovanni Legrenzi Sonaten und Kantaten von Giovanni Bononcini und Domenico Scarlatti. Das Album Abend-Andacht präsentiert
Werke aus der Zeit des 30-jährigen Krieges.
Ein weiterer Schwerpunkt liegt in der Neuen Musik. Marie Heeschens 2013 mit Sally Beck (Flöte), Ella Rohwer (Cello) und Claudia Chan (Klavier) gegründetes Ensemble BRuCH konzentriert sich auf die Interpretation impressionistischer Werke in
Kombination mit Musik des 20. und 21. Jahrhunderts und hat bereits mit Komponisten wie Helmut Lachenmann, Gordon Kampe und Johannes Schöllhorn gearbeitet. Außerdem entwickelt das ungewöhnliche Quartett regelmäßig neue Werke mit
jungen Komponist:innen wie Ricardo Eizirik, Matthias Krüger, Julien Jamet, Thea Soti und Huihui Cheng. Seit 2020 präsentieren die Musikerinnen ihre eigene Konzertreihe in Köln. In der letzten Saison war das Ensemble im Sommer
Residenzgast des Klosters Royaumont, bevor es im Herbst gemeinsam mit der vom Komponisten geleiteten Band Burkina Electric beim Essener Festival NOW! ein neues Werk von Lukas Ligeti zu Uraufführung brachte.
Als Solistin gastierte Marie Heeschen bei den Händelfestspielen Halle, beim Oude Muziek Fest Utrecht, beim Kölner Acht-Brücken-Festival, beim MAfestival in Brügge sowie im Konzerthaus Kristiansand. Zu weiteren jüngsten Highlights gehören
Auftritte in Bachs Johannespassion mit dem RIAS Kammerchor in Basel und Luzern, ihr Debüt im Wiener Musikverein mit dem Bach Consort Wien sowie die Uraufführung von Samuel Penderbaynes Unsex Me Here nach Shakespeares Macbeth in
der Elbphilharmonie Hamburg gemeinsam mit dem Ensemble Resonanz. In der Saison 2023/24 wird Marie Heeschen u.a. in der Berliner Philharmonie als Solistin in Mozarts Requiem sowie in der Kölner Philharmonie in Arthur Honeggers König
David zu hören sein.
Marie Heeschen studierte Gesang bei Christoph Prégardien und Lioba Braun in Köln. Weitere Studien in den Bereichen Neue Musik und Kammermusik absolvierte sie u.a. bei David Smeyers und Barbara Maurer in Essen. Meisterkurse und Unterricht bei Klesie Kelly-Moog, Ruth Ziesak, Martin Kränzle und Jil Feldman ergänzten ihre Ausbildung.
Einlass ab: 16:00 Uhr
Vocal and instrumental women's power:
Sandra Urba is a sought-after pianist for solo and chamber music concerts. Currently, she is a lecturer at the "Emmerich-Smola-Music School" and Music Academy of the City of Kaiserslautern.
Marie Heeschen captivates her audience with her sensual and versatile voice. Her playful and natural stage presence has been showcased since 2016 as a permanent ensemble member at the Theater Bonn. The two talented musicians entertain the audience with a German-French evening program.
Sandra Urba:
It is her profound understanding of music, strong stage presence, and precise playing style that elevates Sandra Urba into the ranks of successful young pianists. Her musical expressiveness is refreshingly dynamic, very subtle, and stands out for its lightness and transparency. She impresses with interpretations free from vanity. Sandra Urba has won many awards at national and international piano competitions and has received numerous accolades and prizes, including the Ibach Prize, the Prize of the German Music Life Foundation, and the Grant of the Werner Richard - Dr. Carl Dörken Foundation. She was also a scholarship recipient of the Oscar and Vera Ritter Foundation in Hamburg, the Anna Ruths Foundation in Frankfurt am Main, won the Ottilie Selbach-Redslob Foundation Prize twice in Berlin, and was part of the foundation program of the "Yehudi Menuhin - LiveMusicNow e.V." She is a sought-after pianist for solo and chamber music concerts. She has performed in prestigious concert halls such as the Düsseldorf Tonhalle, Cologne Philharmonie, Historische Stadthalle Wuppertal, Schumann Haus in Leipzig, Sendesaal Bremen, Erholungshaus Leverkusen, and Zeughaus Neuss. As a soloist, she has been invited by orchestras including the Bochum Symphoniker, Landeskapelle Altenburg/Thüringen, Philharmonisches Orchester Bacau, Kammerorchester Neuss, and the Orchestra of the Pfalztheater Kaiserslautern. As a chamber musician, Urba has collaborated with renowned musicians such as Matthias Buchholz, Andra Darzins, and the Eldering Ensemble. Her diverse repertoire is enriched by performances in the field of song interpretation with her duo partner Marie Heeschen. Sandra Urba's debut CD with works by Schumann was released in 2013, as well as a chamber music CD with piano trios by Beethoven, Spohr, and Mendelssohn in 2018 under the Genuin label. Additionally, she has recorded live broadcasts for WDR3, Deutschlandfunk, and SWR2. Until 2020, she taught piano at the Hochschule für Musik Detmold, as well as at the University of Paderborn. She is currently a lecturer at the Emmerich-Smola Music School and Music Academy of the City of Kaiserslautern. Born into a family of musicians, Sandra Urba studied with Anatol Ugorski, Alfredo Perl, Jacob Leuschner, and Pavel Gililov. In 2015, she graduated with honors from the Hochschule für Musik und Tanz Köln. Numerous masterclasses complemented her musical education, including with Mikhail Voskresensky, Homero Francesch, Arie Vardi, Victor Merzhanov, Dmitry Bashkirov, and András Schiff.
Marie Heeschen:
Vocal and dramatic women's power: Marie Heeschen. Opernwelt, January 2020. Marie Heeschen captivates her audience with her sensually flowing and versatile voice. Her playful and natural stage presence has been proven since 2016 as a permanent ensemble member at the Theater Bonn, where she excelled in roles like Atalanta (Xerxes), Poppea (Agrippina), Valencienne (The Merry Widow), Susanna (The Marriage of Figaro), Marzelline (Fidelio), Clorinde (La Cenerentola), and Oscar (Un ballo di maschera). She also received enthusiastic press feedback for her role as the vocally-exuberant Tussy in Jonathan Dove's opera Marx in London. In the 2023/24 season, Marie Heeschen will perform as Ninetta (The Love for Three Oranges) at the Theater Bonn and as Adele (Die Fledermaus) at the Stadttheater Klagenfurt. In addition to opera, the versatile and curious singer is passionate about other genres. With her ensemble Paper Kite, consisting of two violins and Basso Continuo, Marie Heeschen focuses on the lesser-known cantata repertoire of the German and Italian Baroque. The ensemble, appreciated for its chamber music spirit and finely balanced sound, was awarded the Biagio Marini Prize in 2013 and has released two CDs under Coviello Classics: Besides a world premiere of Giovanni Legrenzi's sonatas and cantatas, the album Happy a time features works by Giovanni Bononcini and Domenico Scarlatti. The album Abend-Andacht presents works from the time of the Thirty Years' War. Another focus of Marie Heeschen is contemporary music. The ensemble BRuCH, founded in 2013 with Sally Beck (flute), Ella Rohwer (cello), and Claudia Chan (piano), focuses on interpreting impressionistic works combined with music from the 20th and 21st centuries and has already worked with composers such as Helmut Lachenmann, Gordon Kampe, and Johannes Schöllhorn. The unconventional quartet regularly develops new works with young composers like Ricardo Eizirik, Matthias Krüger, Julien Jamet, Thea Soti, and Huihui Cheng. Since 2020, the musicians have presented their own concert series in Cologne. Last season, the ensemble was a summer resident at the Kloster Royaumont before premiering a new work by Lukas Ligeti at the Essen Festival NOW! together with the band Burkina Electric led by the composer in the fall. Marie Heeschen has performed as a soloist at the Handel Festival in Halle, the Oude Muziek Festival in Utrecht, the Cologne Acht-Brücken-Festival, the MAfestival in Brugge, and the Konzerthaus Kristiansand. Recent highlights include performances in Bach's St. John Passion with the RIAS Kammerchor in Basel and Lucerne, her debut at the Vienna Musikverein with the Bach Consort Wien, as well as the premiere of Samuel Penderbayne's Unsex Me Here after Shakespeare's Macbeth at the Elbphilharmonie Hamburg with the Ensemble Resonanz. In the 2023/24 season, Marie Heeschen will be heard as a soloist at the Berliner Philharmonie in Mozart's Requiem and at the Cologne Philharmonie in Arthur Honegger's King David, among others. Marie Heeschen studied singing with Christoph Prégardien and Lioba Braun in Cologne. She also completed studies in the fields of new music and chamber music with David Smeyers and Barbara Maurer in Essen. Masterclasses and lessons with Klesie Kelly-Moog, Ruth Ziesak, Martin Kränzle, and Jil Feldman complemented her education.
Admission from: 4:00 PM.
Event data provided by: Reservix
That might also be interesting
Moderierter Deutsch Französischer Liederabend - Sandra Urba & Marie Heeschen
Vocal and instrumental women's power:
Sandra Urba is a sought-after pianist for solo and chamber music concerts. Currently, she is a lecturer at the "Emmerich-Smola-Music School" and Music Academy of the City of Kaiserslautern.
Marie Heeschen captivates her audience with her sensual and versatile voice. Her playful and natural stage presence has been showcased since 2016 as a permanent ensemble member at the Theater Bonn. The two talented musicians entertain the audience with a German-French evening program.
Sandra Urba:
It is her profound understanding of music, strong stage presence, and precise playing style that elevates Sandra Urba into the ranks of successful young pianists. Her musical expressiveness is refreshingly dynamic, very subtle, and stands out for its lightness and transparency. She impresses with interpretations free from vanity. Sandra Urba has won many awards at national and international piano competitions and has received numerous accolades and prizes, including the Ibach Prize, the Prize of the German Music Life Foundation, and the Grant of the Werner Richard - Dr. Carl Dörken Foundation. She was also a scholarship recipient of the Oscar and Vera Ritter Foundation in Hamburg, the Anna Ruths Foundation in Frankfurt am Main, won the Ottilie Selbach-Redslob Foundation Prize twice in Berlin, and was part of the foundation program of the "Yehudi Menuhin - LiveMusicNow e.V." She is a sought-after pianist for solo and chamber music concerts. She has performed in prestigious concert halls such as the Düsseldorf Tonhalle, Cologne Philharmonie, Historische Stadthalle Wuppertal, Schumann Haus in Leipzig, Sendesaal Bremen, Erholungshaus Leverkusen, and Zeughaus Neuss. As a soloist, she has been invited by orchestras including the Bochum Symphoniker, Landeskapelle Altenburg/Thüringen, Philharmonisches Orchester Bacau, Kammerorchester Neuss, and the Orchestra of the Pfalztheater Kaiserslautern. As a chamber musician, Urba has collaborated with renowned musicians such as Matthias Buchholz, Andra Darzins, and the Eldering Ensemble. Her diverse repertoire is enriched by performances in the field of song interpretation with her duo partner Marie Heeschen. Sandra Urba's debut CD with works by Schumann was released in 2013, as well as a chamber music CD with piano trios by Beethoven, Spohr, and Mendelssohn in 2018 under the Genuin label. Additionally, she has recorded live broadcasts for WDR3, Deutschlandfunk, and SWR2. Until 2020, she taught piano at the Hochschule für Musik Detmold, as well as at the University of Paderborn. She is currently a lecturer at the Emmerich-Smola Music School and Music Academy of the City of Kaiserslautern. Born into a family of musicians, Sandra Urba studied with Anatol Ugorski, Alfredo Perl, Jacob Leuschner, and Pavel Gililov. In 2015, she graduated with honors from the Hochschule für Musik und Tanz Köln. Numerous masterclasses complemented her musical education, including with Mikhail Voskresensky, Homero Francesch, Arie Vardi, Victor Merzhanov, Dmitry Bashkirov, and András Schiff.
Marie Heeschen:
Vocal and dramatic women's power: Marie Heeschen. Opernwelt, January 2020. Marie Heeschen captivates her audience with her sensually flowing and versatile voice. Her playful and natural stage presence has been proven since 2016 as a permanent ensemble member at the Theater Bonn, where she excelled in roles like Atalanta (Xerxes), Poppea (Agrippina), Valencienne (The Merry Widow), Susanna (The Marriage of Figaro), Marzelline (Fidelio), Clorinde (La Cenerentola), and Oscar (Un ballo di maschera). She also received enthusiastic press feedback for her role as the vocally-exuberant Tussy in Jonathan Dove's opera Marx in London. In the 2023/24 season, Marie Heeschen will perform as Ninetta (The Love for Three Oranges) at the Theater Bonn and as Adele (Die Fledermaus) at the Stadttheater Klagenfurt. In addition to opera, the versatile and curious singer is passionate about other genres. With her ensemble Paper Kite, consisting of two violins and Basso Continuo, Marie Heeschen focuses on the lesser-known cantata repertoire of the German and Italian Baroque. The ensemble, appreciated for its chamber music spirit and finely balanced sound, was awarded the Biagio Marini Prize in 2013 and has released two CDs under Coviello Classics: Besides a world premiere of Giovanni Legrenzi's sonatas and cantatas, the album Happy a time features works by Giovanni Bononcini and Domenico Scarlatti. The album Abend-Andacht presents works from the time of the Thirty Years' War. Another focus of Marie Heeschen is contemporary music. The ensemble BRuCH, founded in 2013 with Sally Beck (flute), Ella Rohwer (cello), and Claudia Chan (piano), focuses on interpreting impressionistic works combined with music from the 20th and 21st centuries and has already worked with composers such as Helmut Lachenmann, Gordon Kampe, and Johannes Schöllhorn. The unconventional quartet regularly develops new works with young composers like Ricardo Eizirik, Matthias Krüger, Julien Jamet, Thea Soti, and Huihui Cheng. Since 2020, the musicians have presented their own concert series in Cologne. Last season, the ensemble was a summer resident at the Kloster Royaumont before premiering a new work by Lukas Ligeti at the Essen Festival NOW! together with the band Burkina Electric led by the composer in the fall. Marie Heeschen has performed as a soloist at the Handel Festival in Halle, the Oude Muziek Festival in Utrecht, the Cologne Acht-Brücken-Festival, the MAfestival in Brugge, and the Konzerthaus Kristiansand. Recent highlights include performances in Bach's St. John Passion with the RIAS Kammerchor in Basel and Lucerne, her debut at the Vienna Musikverein with the Bach Consort Wien, as well as the premiere of Samuel Penderbayne's Unsex Me Here after Shakespeare's Macbeth at the Elbphilharmonie Hamburg with the Ensemble Resonanz. In the 2023/24 season, Marie Heeschen will be heard as a soloist at the Berliner Philharmonie in Mozart's Requiem and at the Cologne Philharmonie in Arthur Honegger's King David, among others. Marie Heeschen studied singing with Christoph Prégardien and Lioba Braun in Cologne. She also completed studies in the fields of new music and chamber music with David Smeyers and Barbara Maurer in Essen. Masterclasses and lessons with Klesie Kelly-Moog, Ruth Ziesak, Martin Kränzle, and Jil Feldman complemented her education.
Admission from: 4:00 PM.
Ramstein-Miesenbach
4/27/2025
5:00 PM
Tickets
from € 15.00