Discover events, locations, and artists in English, German, Spanish, French and Turkish. Our automatic AI translation ensures you get all the information in your preferred language. Have an event? Submit it and take advantage of the automatic translation to reach an international audience. Whether it's a concert, exhibition, or party – you're in the right place!
The following text was automatically translated.
Show originalShow translation
Paula Pinn (Blockflöte, Barockfagott) María Carrasco Gil (Barockvioline, Barockviola) Anna Reisener (Barockcello, Viola da gamba) Sara Johnson Huidobro (Cembalo, Orgel)
„L’Apothéose de Corelli“ Werke von, über und um Corelli
Der italienische Komponist Arcangelo Corelli wurde schon zu Lebzeiten wie ein Popstar gefeiert. Seine Musik wurde nicht nur zum Sinnbild des italienischen Stils, sie hatte weitreichenden Einfluss und wurde in ganz Europa imitiert. Sogar eine Fuge Johann Sebastian Bachs basiert auf einem Corellischen Thema. In Frankreich war es François Couperin, der ihn in seinem Werk L´Apothéose de Corelli unsterblich macht und auf den Parnassus, den griechischen Berg der Museen, aufsteigen lässt. Mit tiefgründigen Werken von, über und um Corelli lässt Marsyas Baroque die Unsterblichkeit seiner Musik in diesem Programm Klang werden.
Schwerpunktmäßig spielt Marsyas Baroque virtuose Werke des 17. und 18. Jahrhunderts auf Originalklanginstrumenten in eigenen Arrangements und stellt diese zeitgenössischen Werken gegenüber. Das Ensemble konzertiert regelmäßig auf nationalen und internationalen Bühnen. In Deutschland sind sie auf zahlreichen Festivals wie z.B. den Thüringer Bach¬wochen, dem Trigonale Festival oder dem Festival Winter in Schwetzingen zu erleben.
Einlass um 18:30 UhrPaula Pinn (recorder, Baroque bassoon) María Carrasco Gil (Baroque violin, Baroque viola) Anna Reisener (Baroque cello, viola da gamba) Sara Johnson Huidobro (harpsichord, organ)
"The Apotheosis of Corelli" Works by, about, and around Corelli
The Italian composer Arcangelo Corelli was celebrated like a pop star during his lifetime. His music not only became a symbol of the Italian style but also had far-reaching influence and was imitated throughout Europe. Even a fugue by Johann Sebastian Bach is based on a Corellian theme. In France, it was François Couperin who immortalized him in his work L'Apothéose de Corelli, allowing him to ascend to Parnassus, the Greek mountain of the muses. Through profound works by, about, and around Corelli, Marsyas Baroque brings the immortality of his music to life in this program.
Primarily focusing on virtuosic works from the 17th and 18th centuries on period instruments in their own arrangements, Marsyas Baroque juxtaposes these works with contemporary pieces. The ensemble performs regularly on national and international stages. In Germany, they can be experienced at numerous festivals such as the Thuringian Bach Weeks, the Trigonale Festival, or the Winter Festival in Schwetzingen.